Het is Boeing tot op heden nog niet gelukt de Federal Aviation Administration (FAA) te overtuigen van hun inspectievoorstel. Dit nadat medewerkers van de vliegtuigbouwer die de waakhond vertegenwoordigen, het voorstel niet hadden ondersteund, zeiden de bronnen aan de krant. De productie van de Dreamliner-vliegtuigen kwam stil te liggen na de ontdekking van diverse mankementen aan de toestellen in juli. Boeing levert daarom sinds begin mei geen toestellen van dit 787-type meer. Toezichthouders bekijken intussen hoe Boeing omgaat met de inspectie van de vliegtuigen. De waakhond kondigde eind augustus aan onderzoek te gaan doen naar hoe Boeing omgaat met veiligheidskwesties. Uit een enquête van de FAA van eerder dit jaar bleek dat veel werktuigbouwkundigen van de vliegtuigbouwer het moeilijk vonden om problemen te melden. Boeing wilde nog niet zeggen wanneer de toestellen dan wel geleverd kunnen worden, maar zei dat het blijft samenwerken met de FAA om de leveringen te hervatten. "Boeing wil en verwacht dat onze medewerkers vrijuit kunnen spreken, vragen kunnen stellen en verschillende perspectieven kunnen bieden op ingewikkelde en technische kwesties", aldus de vliegtuigbouwer. De waakhond zegt in gesprek te blijven met Boeing over de wijze waarop de vliegtuigbouwer 787-toestellen die nog geleverd moeten worden, wil inspecteren. Die methode moet volgens de FAA betrouwbaar genoeg zijn. "De FAA zal de inspecties pas ondertekenen als onze veiligheidsexperts tevreden zijn." (Belga)

Het is Boeing tot op heden nog niet gelukt de Federal Aviation Administration (FAA) te overtuigen van hun inspectievoorstel. Dit nadat medewerkers van de vliegtuigbouwer die de waakhond vertegenwoordigen, het voorstel niet hadden ondersteund, zeiden de bronnen aan de krant. De productie van de Dreamliner-vliegtuigen kwam stil te liggen na de ontdekking van diverse mankementen aan de toestellen in juli. Boeing levert daarom sinds begin mei geen toestellen van dit 787-type meer. Toezichthouders bekijken intussen hoe Boeing omgaat met de inspectie van de vliegtuigen. De waakhond kondigde eind augustus aan onderzoek te gaan doen naar hoe Boeing omgaat met veiligheidskwesties. Uit een enquête van de FAA van eerder dit jaar bleek dat veel werktuigbouwkundigen van de vliegtuigbouwer het moeilijk vonden om problemen te melden. Boeing wilde nog niet zeggen wanneer de toestellen dan wel geleverd kunnen worden, maar zei dat het blijft samenwerken met de FAA om de leveringen te hervatten. "Boeing wil en verwacht dat onze medewerkers vrijuit kunnen spreken, vragen kunnen stellen en verschillende perspectieven kunnen bieden op ingewikkelde en technische kwesties", aldus de vliegtuigbouwer. De waakhond zegt in gesprek te blijven met Boeing over de wijze waarop de vliegtuigbouwer 787-toestellen die nog geleverd moeten worden, wil inspecteren. Die methode moet volgens de FAA betrouwbaar genoeg zijn. "De FAA zal de inspecties pas ondertekenen als onze veiligheidsexperts tevreden zijn." (Belga)