Ondanks de wereldwijde stagnatie van de speelgoedmarkt, steeg het marktaandeel van de groep tot 8,8 procent.

"Ondanks de onzekere economische tijden, heeft Lego in 2009 in de hele Benelux-markt een mooie groei gekend. Deze positieve cijfers zijn het resultaat van onze volgehouden investeringen en regelmatige productvernieuwingen. We worden ook niet voor niets gezien als het coolste speelgoedmerk bij de kinderen", zegt Ward Van Duffel, Country Manager Lego Belgium.

Voor 2010 wordt verwacht dat de groei zich doorzet. Met de nieuwe lanceringen van Lego Atlantis, Lego City Brandweer en een aantal sterke licenties, waaronder Toy Story en Cars van Disney, ziet de speelgoedfabrikant het nieuwe decennium met optimisme tegemoet.

Dat vertaalt zich ook in het aantal werknemers. Bij de verhuis naar Schoten in 2004 telden Lego België en Lego Nederland samen 23 medewerkers. In 2010 telt het Benelux-team al 42 medewerkers. Zij nemen nu hun intrek in de nieuwe gebouwen in Brasschaat, die woensdag werden ingehuldigd.

Ondanks de wereldwijde stagnatie van de speelgoedmarkt, steeg het marktaandeel van de groep tot 8,8 procent. "Ondanks de onzekere economische tijden, heeft Lego in 2009 in de hele Benelux-markt een mooie groei gekend. Deze positieve cijfers zijn het resultaat van onze volgehouden investeringen en regelmatige productvernieuwingen. We worden ook niet voor niets gezien als het coolste speelgoedmerk bij de kinderen", zegt Ward Van Duffel, Country Manager Lego Belgium.Voor 2010 wordt verwacht dat de groei zich doorzet. Met de nieuwe lanceringen van Lego Atlantis, Lego City Brandweer en een aantal sterke licenties, waaronder Toy Story en Cars van Disney, ziet de speelgoedfabrikant het nieuwe decennium met optimisme tegemoet. Dat vertaalt zich ook in het aantal werknemers. Bij de verhuis naar Schoten in 2004 telden Lego België en Lego Nederland samen 23 medewerkers. In 2010 telt het Benelux-team al 42 medewerkers. Zij nemen nu hun intrek in de nieuwe gebouwen in Brasschaat, die woensdag werden ingehuldigd.