De fabriek heeft maandagmiddag aangekondigd over te gaan tot de overlegprocedure. De directie haalt de dalende autoverkoop in Europa aan om de fabriek te sluiten. Johnson Matthey's ECT kreeg door die dalende verkoop naar eigen zeggen te kampen met overproductie in zijn Europese markt.

De fabriek in Brussel is een van de zes sites in Europa van Johnson Matthey's Emission Control Technologies (ECT). Enkel de Belgische fabriek zou moeten sluiten. Volgens de directie is de keuze op Brussel gevallen omdat een analyse heeft aangetoond dat de Brusselse afdeling "aanzienlijke investeringen en aanpassingen" behoeft.

De vakbonden zijn niet van plan acties te voeren, heeft ABVV- Metaal-vakbondsafgevaardigde Henry Kinnen verklaard. De bonden hebben het personeel opgeroepen om het werk voort te zetten.

De fabriek heeft maandagmiddag aangekondigd over te gaan tot de overlegprocedure. De directie haalt de dalende autoverkoop in Europa aan om de fabriek te sluiten. Johnson Matthey's ECT kreeg door die dalende verkoop naar eigen zeggen te kampen met overproductie in zijn Europese markt. De fabriek in Brussel is een van de zes sites in Europa van Johnson Matthey's Emission Control Technologies (ECT). Enkel de Belgische fabriek zou moeten sluiten. Volgens de directie is de keuze op Brussel gevallen omdat een analyse heeft aangetoond dat de Brusselse afdeling "aanzienlijke investeringen en aanpassingen" behoeft. De vakbonden zijn niet van plan acties te voeren, heeft ABVV- Metaal-vakbondsafgevaardigde Henry Kinnen verklaard. De bonden hebben het personeel opgeroepen om het werk voort te zetten.