Op Liege Airport zijn twee Russische cargomaatschappijen actief: Atran, goed voor drie tot zes vluchten per week, en AirBridgeCargo, dat elf vluchten per week uitvoert. "De luchthaven verwerkte in 2021 1,4 miljoen ton goederen, waarvan 86.000 ton op rekening van AirBridgeCargo", aldus Delcourt. "Ongeveer 6 procent van het totale tonnage dus, dat is niet onbeduidend." De sluiting van het luchtruim voor Russische vliegtuigen komt voor de luchthaven niet onverwacht. Maar "ze zal gevolgen hebben voor de hele 'supply chain' (leveringsketen, red.), en in het bijzonder voor de werknemers die de goederen laden en lossen", zegt de woordvoerder. Voor hen is economische werkloosheid niet uitgesloten. Zondagmiddag zijn nog vluchten van Atran en AirBridgeCargo vertrokken vanop de luchthaven van Luik, zo is te zien op de gespecialiseerde website Flightradar24. (Belga)

Op Liege Airport zijn twee Russische cargomaatschappijen actief: Atran, goed voor drie tot zes vluchten per week, en AirBridgeCargo, dat elf vluchten per week uitvoert. "De luchthaven verwerkte in 2021 1,4 miljoen ton goederen, waarvan 86.000 ton op rekening van AirBridgeCargo", aldus Delcourt. "Ongeveer 6 procent van het totale tonnage dus, dat is niet onbeduidend." De sluiting van het luchtruim voor Russische vliegtuigen komt voor de luchthaven niet onverwacht. Maar "ze zal gevolgen hebben voor de hele 'supply chain' (leveringsketen, red.), en in het bijzonder voor de werknemers die de goederen laden en lossen", zegt de woordvoerder. Voor hen is economische werkloosheid niet uitgesloten. Zondagmiddag zijn nog vluchten van Atran en AirBridgeCargo vertrokken vanop de luchthaven van Luik, zo is te zien op de gespecialiseerde website Flightradar24. (Belga)