Intracto was bij zijn oprichting in 2005 een websitebouwer, maar het evolueerde naar een bedrijf dat zijn klanten helpt met hun hele marketing- en communicatiestrategie. Intracto maakt niet bekend hoeveel de consultant innovatieve marketing Steven Van Belleghem en de technologiepionier Peter Hinssen precies investeren in het bedrijf, maar de oprichter en CEO Pieter Janssens noemt het een 'substantieel bedrag'.
...

Intracto was bij zijn oprichting in 2005 een websitebouwer, maar het evolueerde naar een bedrijf dat zijn klanten helpt met hun hele marketing- en communicatiestrategie. Intracto maakt niet bekend hoeveel de consultant innovatieve marketing Steven Van Belleghem en de technologiepionier Peter Hinssen precies investeren in het bedrijf, maar de oprichter en CEO Pieter Janssens noemt het een 'substantieel bedrag'. De investering moet bijdragen tot een nieuwe ontwikkelingsfase van Intracto, zegt Pieter Janssens. "Van marketing-en communcitiestrategie zijn we aan het opschuiven naar businessstrategie. Dat is voor ons een nieuw speelveld, waarop onder meer bedrijven als Delaware Consulting en Accenture actief zijn. Steven en Peter hebben als geen ander voelsprieten voor wat zich afspeelt op het gebied van innovatie. Die kennis kunnen we nu aan onze klanten doorgeven."Van Belleghem en Hinssen staan bekend als inspiratoren op het gebied van innovatieve marketing en technologie. Met hun bedrijf Nexxworks organiseren ze inspiratiereizen en keynotelezingen. Voortaan inspireren ze middels workshops dus ook de klanten van Intracto en kunnen ze bedrijven uit hun netwerk naar Intracto leiden. "Wij worden niet operationeel actief", zegt Steven Van Belleghem. "Wat wij doen, is bedrijven die in een transformatie zitten, helpen nadenken over hoe klantgerichtheid en technologie kunnen samengaan."De extreme klantgerichtheid in combinatie met technologie is, naast de sterke groeicijfers, een van de zaken die Steven Van Belleghem aantrok in Intracto. "Ze weten hun technische kennis goed te combineren met creativiteit. Net naar die combinatie van technologie en creativiteit zijn veel bedrijven op zoek. Daarnaast is het bedrijf enorm gericht op service. Ze slagen er goed in hun klanten een goede dienstverlening te blijven geven, heel veel klanten blijven hen trouw." De groep bestaat nu eigenlijk uit vier bedrijven. Naast de digitale bureaus Intracto en het in Den Bosch gevestigde Have a Nice Day, behoren ook de creatieve bureaus Mosquito en - sinds deze maand dus - Snackbytes tot de communicatiegroep. De Belgische vestigingen zijn gevestigd in Herentals, waar de hoofdzetel zich bevindt, en Antwerpen. Intracto rekent dit jaar op een geconsolideerde omzetgroei van 30 procent tot 25 miljoen euro, een groeipercentage dat het ook volgend jaar wil halen. Om die groei te realiseren, kijkt Pieter Janssens over de Beneluxgrenzen. "Van onze tweehonderd medewerkers zitten er nu 160 in België en 40 in Nederland. In de volgende fase willen we meer strategische stappen doen in het buitenland", besluit de ondernemer.