Innoventis verdeelt cosmeticaproducten voor apothekers

31/10/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 09/11/18 om 22:38
Uit Trends van 01/11/18

Innoventis biedt apothekers de mogelijkheid een eigen cosmeticamerk te ontwikkelen. Dat huismerk krijgt niet het imago van een budgetproduct mee, maar wordt in de markt gezet als een kwaliteitsvol alternatief.

Crisissen zijn kansen. Een holle slogan of een waarachtig levensmotto? In het geval van Frédéric Germain is het een onderdeel van zijn ondernemers-DNA. Germain is de oprichter van Innoventis, een cosmeticaverdeler die inzet op het apothekerssegment. Het internet zet de prijzen en marges van geneesmiddelen en parafarmacie onder druk. Waarom kiest iemand er dan voor een onderneming uit te bouwen in die markt? "Ik ben ervan overtuigd dat er juist veel kansen zijn", zegt Germain. "De markt is inderdaad in beweging. De consument koopt meer online, maar het internet veroorzaakt ook onzekerheid. In het overaanbod wint correcte informatie aan belang. Apothekers fungeren in tijden van fake news nog altijd als vertrouwenspersonen. Schoenen koop je makkelijk online, maar voor gezondheid en cosmetica ligt dat anders. In een apotheek is de apotheker zelf de belangrijkste troef."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners