Infrabel en NMBS zeggen "schouder aan schouder" te werken om gezamenlijke oplossingen te vinden voor het stapsgewijs verhogen van de capaciteit, met name op de Brusselse noord-zuidas. "Dit om de reizigers een verbeterde dienstverlening aan te bieden zonder hierbij in te boeten op de veiligheid", klinkt het in een gezamenlijk persbericht. Beide ondernemingen wijzen nog op het onderscheid tussen de twee bestudeerde technologieën. Enerzijds gaat het om 'Automatic Train Operation' (ATO), een automatisch besturingssysteem voor treinen. Dat wordt op dit ogenblik ontwikkeld op Europees niveau. Daarnaast gaat het om 'Communications Based Train Control' (CBTC), een treinbesturingssysteem gebruikt in het stedelijk vervoer, en dan voornamelijk metroverkeer, voor een verhoogde capaciteit. (Belga)

Infrabel en NMBS zeggen "schouder aan schouder" te werken om gezamenlijke oplossingen te vinden voor het stapsgewijs verhogen van de capaciteit, met name op de Brusselse noord-zuidas. "Dit om de reizigers een verbeterde dienstverlening aan te bieden zonder hierbij in te boeten op de veiligheid", klinkt het in een gezamenlijk persbericht. Beide ondernemingen wijzen nog op het onderscheid tussen de twee bestudeerde technologieën. Enerzijds gaat het om 'Automatic Train Operation' (ATO), een automatisch besturingssysteem voor treinen. Dat wordt op dit ogenblik ontwikkeld op Europees niveau. Daarnaast gaat het om 'Communications Based Train Control' (CBTC), een treinbesturingssysteem gebruikt in het stedelijk vervoer, en dan voornamelijk metroverkeer, voor een verhoogde capaciteit. (Belga)