Heineken zag zijn omzet in de eerste jaarhelft met 16,4 procent dalen. Het bedrijf verkocht niet alleen minder bier, maar gemiddeld ook tegen een lagere prijs. De biervolumes daalden met 11,5 procent. Vanwege de onzekerheden trok Heineken eerder al zijn verwachting voor het hele jaar in.

Het bedrijf blijft 'ondanks de uitdagingen op de korte termijn' vertrouwen hebben in de toekomst. Sinds het dieptepunt in april, toen horecasluitingen en andere maatregelen om het coronavirus in te dammen van kracht waren, is volgens de brouwer al weer sprake van herstel. In juni merkte Heineken dat klanten hun voorraden weer begonnen aan te vullen.

De biervolumes daalden het zwaarst in Noord- en Zuid-Amerika, Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa. Dat kwam onder meer doordat het openbare leven in grote afzetmarkten als Mexico en Zuid-Afrika volledig stil lag. In Azië toonden de markten weer wat herstel, met groot bierland Vietnam voorop.

Om de crisis te doorstaan, heeft Heineken in de eerste helft van het jaar maatregelen genomen om de kosten te drukken. Dit proces is volgens Heineken nog niet ten einde, zonder in details te treden. Het bedrijf komt op 3 augustus met definitieve cijfers.

Heineken zag zijn omzet in de eerste jaarhelft met 16,4 procent dalen. Het bedrijf verkocht niet alleen minder bier, maar gemiddeld ook tegen een lagere prijs. De biervolumes daalden met 11,5 procent. Vanwege de onzekerheden trok Heineken eerder al zijn verwachting voor het hele jaar in. Het bedrijf blijft 'ondanks de uitdagingen op de korte termijn' vertrouwen hebben in de toekomst. Sinds het dieptepunt in april, toen horecasluitingen en andere maatregelen om het coronavirus in te dammen van kracht waren, is volgens de brouwer al weer sprake van herstel. In juni merkte Heineken dat klanten hun voorraden weer begonnen aan te vullen. De biervolumes daalden het zwaarst in Noord- en Zuid-Amerika, Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa. Dat kwam onder meer doordat het openbare leven in grote afzetmarkten als Mexico en Zuid-Afrika volledig stil lag. In Azië toonden de markten weer wat herstel, met groot bierland Vietnam voorop.Om de crisis te doorstaan, heeft Heineken in de eerste helft van het jaar maatregelen genomen om de kosten te drukken. Dit proces is volgens Heineken nog niet ten einde, zonder in details te treden. Het bedrijf komt op 3 augustus met definitieve cijfers.