De vrouw reed in een Honda Civic toen het misging. Het officiële dodental door defecte airbags van producent Takata komt daarmee op acht. Het is de zevende dode in de Verenigde Staten, bevestigt ook de Amerikaanse instantie die verantwoordelijk is voor veiligheid op de Amerikaanse snelwegen.

Airbags van Takata kunnen veel te hard openklappen. Om die reden zijn in de VS zo'n 34 miljoen auto's terug naar de garage geroepen. Takata was niet geneigd terug te roepen, maar erkende de fabrieksfout onder druk van de Amerikaanse veiligheidsautoriteiten.

Gemiste oproepen

De auto van het ongeval in Los Angeles had volgens Honda tot vier keer toe een oproep gekregen voor een reparatie. Maar de verschillende eigenaren hadden nooit op die oproepen gereageerd.

De eerste oproep dateerde al uit 2009. Ook het bedrijf waar de vrouw de auto huurde, had zo'n oproep ontvangen.

(Belga/RR)

De vrouw reed in een Honda Civic toen het misging. Het officiële dodental door defecte airbags van producent Takata komt daarmee op acht. Het is de zevende dode in de Verenigde Staten, bevestigt ook de Amerikaanse instantie die verantwoordelijk is voor veiligheid op de Amerikaanse snelwegen.Airbags van Takata kunnen veel te hard openklappen. Om die reden zijn in de VS zo'n 34 miljoen auto's terug naar de garage geroepen. Takata was niet geneigd terug te roepen, maar erkende de fabrieksfout onder druk van de Amerikaanse veiligheidsautoriteiten. De auto van het ongeval in Los Angeles had volgens Honda tot vier keer toe een oproep gekregen voor een reparatie. Maar de verschillende eigenaren hadden nooit op die oproepen gereageerd. De eerste oproep dateerde al uit 2009. Ook het bedrijf waar de vrouw de auto huurde, had zo'n oproep ontvangen. (Belga/RR)