In totaal nemen meer dan 600 mensen deel aan de missie die de banden moet aanhalen tussen Japan en ons land. Het gaat om bedrijfsleiders, ambtenaren en academische vertegenwoordigers. De officiële activiteiten, die maandag starten, brengen de delegatie van Tokio naar Osaka, via Nagoya en Kyoto. Het programma is onder meer gericht op onderzoek en ontwikkeling wat betreft hernieuwbare energie, biowetenschappen, auto's, ecoconstructie en de voedingsindustrie. Verschillende bekende Japanse bedrijven, zoals Panasonic, Daikin en Takeda (dat onlangs meer dan 300 miljoen euro heeft geïnvesteerd in Lessen) openen de komende week hun deuren voor de delegatie uit ons land. De missie wil ook de aandacht vestigen op de al bestaande partnerschappen tussen ons land en Japan, en verschillende Belgische bedrijven ondertekenen er de komende dagen contracten met hun Japanse partners. Belgische producten hebben een uitstekende reputatie in Japan. "België heeft een echt merkimago en onze producten hebben een kwaliteitsreputatie", zegt Pascale Delcomminette, directeur van het Waalse Agentschap voor Export en Buitenlandse Investeringen (Awex) en algemeen directeur van Wallonie-Bruxelles International (WBI). "Japan stelt zeer hoge eisen en wordt vaak gezien als een testmarkt voor het Aziatische continent. Maandag bezoekt prinses Astrid de Toho-bioscopen in Hibiya, een partner van het Kortrijkse bedrijf Barco dat gespecialiseerd is in projectiesystemen. Later op de dag volgt onder meer een bezoek aan het Panasonic Centre in Tokio. (Belga)

In totaal nemen meer dan 600 mensen deel aan de missie die de banden moet aanhalen tussen Japan en ons land. Het gaat om bedrijfsleiders, ambtenaren en academische vertegenwoordigers. De officiële activiteiten, die maandag starten, brengen de delegatie van Tokio naar Osaka, via Nagoya en Kyoto. Het programma is onder meer gericht op onderzoek en ontwikkeling wat betreft hernieuwbare energie, biowetenschappen, auto's, ecoconstructie en de voedingsindustrie. Verschillende bekende Japanse bedrijven, zoals Panasonic, Daikin en Takeda (dat onlangs meer dan 300 miljoen euro heeft geïnvesteerd in Lessen) openen de komende week hun deuren voor de delegatie uit ons land. De missie wil ook de aandacht vestigen op de al bestaande partnerschappen tussen ons land en Japan, en verschillende Belgische bedrijven ondertekenen er de komende dagen contracten met hun Japanse partners. Belgische producten hebben een uitstekende reputatie in Japan. "België heeft een echt merkimago en onze producten hebben een kwaliteitsreputatie", zegt Pascale Delcomminette, directeur van het Waalse Agentschap voor Export en Buitenlandse Investeringen (Awex) en algemeen directeur van Wallonie-Bruxelles International (WBI). "Japan stelt zeer hoge eisen en wordt vaak gezien als een testmarkt voor het Aziatische continent. Maandag bezoekt prinses Astrid de Toho-bioscopen in Hibiya, een partner van het Kortrijkse bedrijf Barco dat gespecialiseerd is in projectiesystemen. Later op de dag volgt onder meer een bezoek aan het Panasonic Centre in Tokio. (Belga)