In veel stations waren woensdagochtend stilstaande treinen en lege perrons te zien. Een kwart van de langeafstandstreinen rijdt wel, en ook het plaatselijk treinverkeer wordt waarschijnlijk hard getroffen. Grensoverschrijdende verbindingen worden eveneens getroffen. Reizigers kregen de raad om niet-dringende reizen uit te stellen. De staking komt er door een conflict over de lonen, en vooral over de timing van loonsverhogingen. Deutsche Bahn heeft voorgesteld om de lonen met 1,5 procent te verhogen in januari 2022 en met nog eens 1,7 procent in maart 2023. Maar dat is voor de vakbond niet voldoende. GDL wil een loonsverhoging van 1,4 procent vanaf 2021, samen met een bonus van 600 euro, en een nieuwe salarisverhoging van 1,8 procent in 2022. Deutsche Bahn noemt de staking "een onnodige escalatie op de rug van de spoorklanten", en dat op een moment dat de activiteiten na maanden van coronabeperkingen weer wat begonnen te hernemen. De spoormaatschappij leed door corona in 2020 een historisch verlies van 5,7 miljard euro, en moest voor 5 miljard euro aankloppen bij de Duitse staat. De staking ging woensdagochtend vroeg om 2 uur van start bij de reizigerstreinen. Bij het goederenverkeer wordt al sinds dinsdagavond gestaakt. Vanaf vrijdagochtend zouden de treinen weer moeten rijden. Het is de eeste staking bij Die Bahn sinds eind 2018. (Belga)

In veel stations waren woensdagochtend stilstaande treinen en lege perrons te zien. Een kwart van de langeafstandstreinen rijdt wel, en ook het plaatselijk treinverkeer wordt waarschijnlijk hard getroffen. Grensoverschrijdende verbindingen worden eveneens getroffen. Reizigers kregen de raad om niet-dringende reizen uit te stellen. De staking komt er door een conflict over de lonen, en vooral over de timing van loonsverhogingen. Deutsche Bahn heeft voorgesteld om de lonen met 1,5 procent te verhogen in januari 2022 en met nog eens 1,7 procent in maart 2023. Maar dat is voor de vakbond niet voldoende. GDL wil een loonsverhoging van 1,4 procent vanaf 2021, samen met een bonus van 600 euro, en een nieuwe salarisverhoging van 1,8 procent in 2022. Deutsche Bahn noemt de staking "een onnodige escalatie op de rug van de spoorklanten", en dat op een moment dat de activiteiten na maanden van coronabeperkingen weer wat begonnen te hernemen. De spoormaatschappij leed door corona in 2020 een historisch verlies van 5,7 miljard euro, en moest voor 5 miljard euro aankloppen bij de Duitse staat. De staking ging woensdagochtend vroeg om 2 uur van start bij de reizigerstreinen. Bij het goederenverkeer wordt al sinds dinsdagavond gestaakt. Vanaf vrijdagochtend zouden de treinen weer moeten rijden. Het is de eeste staking bij Die Bahn sinds eind 2018. (Belga)