Op 1 januari wordt de Vlaamse overheid eigenaar van de Ford-site. Dan kan er begonnen worden met de afbraak van Hal C langs het Albertkanaal, de sanering van het terrein en de nieuwe invulling. De Groep Machiels, die voor dit project wil samenwerken met het Antwerpse Intervest, wil het hele terrein kopen, alle gebouwen afbreken en het zelf saneren. Voor de invulling mikt men op e-commerce, logistiek en maakindustrie. Ook de Limburgse investeringsmaatschappij LRM heeft een voorstel gedaan aan de Vlaamse regering en wil de site ontwikkelen tot een campus voor 'smart manufacturing': de digitale fabrieken van de toekomst. Dat kan ook slaan op een centraal gebouw met 3D-printers waar de producten geprint worden die door omliggende bedrijven zijn ontwikkeld. (Belga)

Op 1 januari wordt de Vlaamse overheid eigenaar van de Ford-site. Dan kan er begonnen worden met de afbraak van Hal C langs het Albertkanaal, de sanering van het terrein en de nieuwe invulling. De Groep Machiels, die voor dit project wil samenwerken met het Antwerpse Intervest, wil het hele terrein kopen, alle gebouwen afbreken en het zelf saneren. Voor de invulling mikt men op e-commerce, logistiek en maakindustrie. Ook de Limburgse investeringsmaatschappij LRM heeft een voorstel gedaan aan de Vlaamse regering en wil de site ontwikkelen tot een campus voor 'smart manufacturing': de digitale fabrieken van de toekomst. Dat kan ook slaan op een centraal gebouw met 3D-printers waar de producten geprint worden die door omliggende bedrijven zijn ontwikkeld. (Belga)