Uit een rapport over de goederen- en passagiersafhandeling in de Europese zeehavens blijkt dat Rotterdam de grootste goederenhaven van Europa blijft. In de Nederlandse havenstad werd in 2009 347 miljoen ton verwerkt, wat meer dan dubbel zoveel is als in Antwerpen, de nummer twee. Hamburg is derde met 95 ton.

Volgens het rapport van Eurostat verwerkten in 2009 alle zeehavens in de 27 lidstaten van de EU samen 12,4 procent minder goederen (van 3,9 naar 3,4 miljard ton) dan in 2008, "als gevolg van de economische crisis".

Van de tien grootste goederenhavens noteert Hamburg het grootste verlies (20,3 procent), gevolgd door Antwerpen (17 procent). Over alle Belgische zeehavens zakte de goederenafhandeling van 244 miljoen naar 203 miljoen ton, of -16,6 procent.

Uit een rapport over de goederen- en passagiersafhandeling in de Europese zeehavens blijkt dat Rotterdam de grootste goederenhaven van Europa blijft. In de Nederlandse havenstad werd in 2009 347 miljoen ton verwerkt, wat meer dan dubbel zoveel is als in Antwerpen, de nummer twee. Hamburg is derde met 95 ton. Volgens het rapport van Eurostat verwerkten in 2009 alle zeehavens in de 27 lidstaten van de EU samen 12,4 procent minder goederen (van 3,9 naar 3,4 miljard ton) dan in 2008, "als gevolg van de economische crisis".Van de tien grootste goederenhavens noteert Hamburg het grootste verlies (20,3 procent), gevolgd door Antwerpen (17 procent). Over alle Belgische zeehavens zakte de goederenafhandeling van 244 miljoen naar 203 miljoen ton, of -16,6 procent.