General Motors waarschuwt eigenaren om hun auto niet binnen te parkeren en niet in de buurt van gebouwen. Ook raadt de autobouwer af om de batterij 's nachts op te laden. Bij de nieuwste terugroepactie gaat het om 73.000 voertuigen. In juli werden ook al 69.000 auto's teruggeroepen nadat twee voertuigen in brand waren gevlogen. GM stopt voorlopig met de verkoop van de Bolt tot de problemen zijn opgelost. General Motors gaat de batterijen van alle voertuigen vervangen. De nieuwste tegenvaller kost de autobouwer naar eigen zeggen 1 miljard dollar (850 miljoen euro), bovenop de 800 miljoen dollar die de vorige terugroepactie het bedrijf al kostte. Opel roept ook de Ampera-e terug. Die is bijna hetzelfde is als de Chevrolet Bolt, met dezelfde batterij van LG. In Nederland zijn van de Ampera-e 3.400 exemplaren verkocht, in België "een zeer klein aantal" volgens woordvoerder Dominique Fontignies van Stellantis België-Luxemburg. De auto wordt inmiddels niet meer gemaakt omdat Opel geen onderdeel meer is van GM. Het Zuid-Koreaanse technologiebedrijf LG maakt de batterijen voor de wagens van GM. Dat bedrijf verlaagde al zijn winstverwachting vanwege de eerste terugroepactie van de Chevrolet Bolt. (Belga)

General Motors waarschuwt eigenaren om hun auto niet binnen te parkeren en niet in de buurt van gebouwen. Ook raadt de autobouwer af om de batterij 's nachts op te laden. Bij de nieuwste terugroepactie gaat het om 73.000 voertuigen. In juli werden ook al 69.000 auto's teruggeroepen nadat twee voertuigen in brand waren gevlogen. GM stopt voorlopig met de verkoop van de Bolt tot de problemen zijn opgelost. General Motors gaat de batterijen van alle voertuigen vervangen. De nieuwste tegenvaller kost de autobouwer naar eigen zeggen 1 miljard dollar (850 miljoen euro), bovenop de 800 miljoen dollar die de vorige terugroepactie het bedrijf al kostte. Opel roept ook de Ampera-e terug. Die is bijna hetzelfde is als de Chevrolet Bolt, met dezelfde batterij van LG. In Nederland zijn van de Ampera-e 3.400 exemplaren verkocht, in België "een zeer klein aantal" volgens woordvoerder Dominique Fontignies van Stellantis België-Luxemburg. De auto wordt inmiddels niet meer gemaakt omdat Opel geen onderdeel meer is van GM. Het Zuid-Koreaanse technologiebedrijf LG maakt de batterijen voor de wagens van GM. Dat bedrijf verlaagde al zijn winstverwachting vanwege de eerste terugroepactie van de Chevrolet Bolt. (Belga)