Air India zegt bezig te zijn de getroffen servers te beveiligen, en doet een beroep op experts in cybersecurity. Er werd ook contact opgenomen met de betrokken banken. "We betreuren ten zeerste de problemen, en zijn blij met de steun en het vertrouwen van onze passagiers", maakt de maatschappij zich nog sterk. Air India is lang niet de eerste luchtvaartmaatschappij die de voorbije jaren het slachtoffer werd van hackers. British Airways moest vorig jaar nog een boete van 23 miljoen euro betalen nadat bij een cyberaanval in 2018 de gegevens van 400.000 passagiers gehackt werden. Het Aziatische Cathay Pacific moest dan weer 575.000 euro boete betalen nadat in 2018 de gegevens van 9 miljoen passagiers in de verkeerde handen terechtkwamen. Ook bij de lagekostenmaatschappij EasyJet werden vorig jaar 9 miljoen klantengegevens gestolen. (Belga)

Air India zegt bezig te zijn de getroffen servers te beveiligen, en doet een beroep op experts in cybersecurity. Er werd ook contact opgenomen met de betrokken banken. "We betreuren ten zeerste de problemen, en zijn blij met de steun en het vertrouwen van onze passagiers", maakt de maatschappij zich nog sterk. Air India is lang niet de eerste luchtvaartmaatschappij die de voorbije jaren het slachtoffer werd van hackers. British Airways moest vorig jaar nog een boete van 23 miljoen euro betalen nadat bij een cyberaanval in 2018 de gegevens van 400.000 passagiers gehackt werden. Het Aziatische Cathay Pacific moest dan weer 575.000 euro boete betalen nadat in 2018 de gegevens van 9 miljoen passagiers in de verkeerde handen terechtkwamen. Ook bij de lagekostenmaatschappij EasyJet werden vorig jaar 9 miljoen klantengegevens gestolen. (Belga)