De verkoop van nieuwe wagens in de EU is in mei gestegen met 1,3 procent tot 1,1 miljoen wagens, het traagste tempo sinds de heropleving van de automarkt bijna twee jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers van de sectorfederatie ACEA.

De groei is onder meer te danken aan Polen en Tsjechië, waar de verkoop respectievelijk 11 en 17,6 procent steeg. Ook in Spanje (14 procent) en Italië (10,8 procent) ging de vraag in stijgende lijn. Grote automarkten als Frankrijk (-3,5 procent) en Duitsland (-6,7 procent) kenden een daling van de verkoop van nieuwe wagens.

In België daalde de verkoop van nieuwe wagens in mei met 5,7 procent.

De verkoop van nieuwe wagens in de EU is in mei gestegen met 1,3 procent tot 1,1 miljoen wagens, het traagste tempo sinds de heropleving van de automarkt bijna twee jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers van de sectorfederatie ACEA. De groei is onder meer te danken aan Polen en Tsjechië, waar de verkoop respectievelijk 11 en 17,6 procent steeg. Ook in Spanje (14 procent) en Italië (10,8 procent) ging de vraag in stijgende lijn. Grote automarkten als Frankrijk (-3,5 procent) en Duitsland (-6,7 procent) kenden een daling van de verkoop van nieuwe wagens. In België daalde de verkoop van nieuwe wagens in mei met 5,7 procent.