Volgens Davignon zullen Eurowings en Brussels Airlines samen de Eurowings Group gaan vormen, naar het beeld van de Lufthansa Group, die de merken Lufthansa, Swiss en Austrian Airlines omvat. "Maar schrijf niet dat Brussels Airlines gaat verdwijnen in Eurowings", benadrukte Davignon. "Brussels Airlines blijft bestaan als een Belgisch juridisch bedrijf, met een raad van bestuur met onafhankelijke bestuurders en een managementcomité." Ook het hybride model, met korteafstandsvluchten (point-to-point) gecombineerd met connectievluchten voor het langeafstandsnetwerk, blijft volgens hem behouden. "Er is een gezamenijke wil om Brussels Airlines te doen groeien, een status quo is niet genoeg", klonk het nog. Volgens Davignon zal het Afrika-netwerk groeien, en hij herhaalde dat Brussels Airlines voor Eurowings vluchten gaat uitvoeren vanuit Düsseldorf. Lufthansa zal ook tickets gaan verkopen voor langeafstandsvluchten van Brussels Airlines, wat nu nog niet het geval is. Ook over de werkgelegenheid klonk Davignon vrij geruststellend. "Zolang er groei is, neemt de werkgelegenheid toe", zei hij. Zeker piloten en cabinepersoneel mogen op beide oren slapen. Wat de ondersteunende activiteiten betreft, kon Davignon geen garanties geven. "Ik kan niet voorspellen wat er de komende jaren gebeurt", zei de bestuursvoorzitter. Brussels Airlines is voortdurend op zoek naar kostenbesparingen, maar dat staat niet per se gelijk aan jobverlies, benadrukte hij nog. Woensdag komt de CEO van Eurowings, Thorsten Dirks, zijn plannen uit de doeken doen bij Brussels Airlines. Tot dan zijn er normaal gezien geen acties te verwachten bij de luchtvaartmaatschappij, zeggen de vakbonden. (Belga)

Volgens Davignon zullen Eurowings en Brussels Airlines samen de Eurowings Group gaan vormen, naar het beeld van de Lufthansa Group, die de merken Lufthansa, Swiss en Austrian Airlines omvat. "Maar schrijf niet dat Brussels Airlines gaat verdwijnen in Eurowings", benadrukte Davignon. "Brussels Airlines blijft bestaan als een Belgisch juridisch bedrijf, met een raad van bestuur met onafhankelijke bestuurders en een managementcomité." Ook het hybride model, met korteafstandsvluchten (point-to-point) gecombineerd met connectievluchten voor het langeafstandsnetwerk, blijft volgens hem behouden. "Er is een gezamenijke wil om Brussels Airlines te doen groeien, een status quo is niet genoeg", klonk het nog. Volgens Davignon zal het Afrika-netwerk groeien, en hij herhaalde dat Brussels Airlines voor Eurowings vluchten gaat uitvoeren vanuit Düsseldorf. Lufthansa zal ook tickets gaan verkopen voor langeafstandsvluchten van Brussels Airlines, wat nu nog niet het geval is. Ook over de werkgelegenheid klonk Davignon vrij geruststellend. "Zolang er groei is, neemt de werkgelegenheid toe", zei hij. Zeker piloten en cabinepersoneel mogen op beide oren slapen. Wat de ondersteunende activiteiten betreft, kon Davignon geen garanties geven. "Ik kan niet voorspellen wat er de komende jaren gebeurt", zei de bestuursvoorzitter. Brussels Airlines is voortdurend op zoek naar kostenbesparingen, maar dat staat niet per se gelijk aan jobverlies, benadrukte hij nog. Woensdag komt de CEO van Eurowings, Thorsten Dirks, zijn plannen uit de doeken doen bij Brussels Airlines. Tot dan zijn er normaal gezien geen acties te verwachten bij de luchtvaartmaatschappij, zeggen de vakbonden. (Belga)