Eneco dankt de toename niet enkel aan het gestegen aantal laadpunten, maar ook aan een intensiever gebruik van de bestaande laadpunten. "Elektrische wagens werden enkele jaren geleden vooral gekocht als tweede wagen, voor de korte ritjes naar de winkel. Nu durven alsmaar meer intensieve gebruikers overstappen op elektrisch of plug-in hybride rijden, en dat vertaalt zich in de cijfers", zegt Christophe Degrez, CEO van Eneco. In totaal werd vorig jaar bijna 350.000 kWh afgenomen van de laadpunten van Eneco. Het bedrijf verwacht voor dit jaar opnieuw een exponentiële stijging. De meeste laadbeurten gebeuren volgens Eneco thuis (85 pct van de opgeladen kWh). De meerderheid buitenshuis gebeurt bij de werkgever. Het aandeel van echt publieke laadpunten blijft volgens Eneco beperkt. (Belga)

Eneco dankt de toename niet enkel aan het gestegen aantal laadpunten, maar ook aan een intensiever gebruik van de bestaande laadpunten. "Elektrische wagens werden enkele jaren geleden vooral gekocht als tweede wagen, voor de korte ritjes naar de winkel. Nu durven alsmaar meer intensieve gebruikers overstappen op elektrisch of plug-in hybride rijden, en dat vertaalt zich in de cijfers", zegt Christophe Degrez, CEO van Eneco. In totaal werd vorig jaar bijna 350.000 kWh afgenomen van de laadpunten van Eneco. Het bedrijf verwacht voor dit jaar opnieuw een exponentiële stijging. De meeste laadbeurten gebeuren volgens Eneco thuis (85 pct van de opgeladen kWh). De meerderheid buitenshuis gebeurt bij de werkgever. Het aandeel van echt publieke laadpunten blijft volgens Eneco beperkt. (Belga)