De vloot van Air Belgium bestaat momenteel uit twee vliegtuigen van hetzelfde type, die tot nu op Brussels Airport stonden. Ze werden daar door vliegtuigonderhoudsbedrijf Sabena Aerospace, een van de aandeelhouders van Air Belgium, voorzien van de Belgische kleuren en het Air Belgium-logo. Die werkzaamheden zijn al enkele dagen afgerond, en een van de vliegtuigen heeft ook al verschillende commerciële vluchten uitgevoerd voor andere maatschappijen. Het was echter wachten op de certificatie van de landingsbaan door het Directoraat-generaal Luchtvaart, die nodig is om vanop de luchthaven langeafstandsvluchten uit te voeren. De vergunning kwam er eerder deze week, aldus woordvoerder van Air Belgium Nicolas Boulart. De vlucht tussen Zaventem en Charleroi van vrijdag duurde acht minuten. Het toestel voerde bovendien twee "touch and go's" uit, landen en meteen weer opstijgen, om testen of op de piste alle systemen in orde waren. (Belga)

De vloot van Air Belgium bestaat momenteel uit twee vliegtuigen van hetzelfde type, die tot nu op Brussels Airport stonden. Ze werden daar door vliegtuigonderhoudsbedrijf Sabena Aerospace, een van de aandeelhouders van Air Belgium, voorzien van de Belgische kleuren en het Air Belgium-logo. Die werkzaamheden zijn al enkele dagen afgerond, en een van de vliegtuigen heeft ook al verschillende commerciële vluchten uitgevoerd voor andere maatschappijen. Het was echter wachten op de certificatie van de landingsbaan door het Directoraat-generaal Luchtvaart, die nodig is om vanop de luchthaven langeafstandsvluchten uit te voeren. De vergunning kwam er eerder deze week, aldus woordvoerder van Air Belgium Nicolas Boulart. De vlucht tussen Zaventem en Charleroi van vrijdag duurde acht minuten. Het toestel voerde bovendien twee "touch and go's" uit, landen en meteen weer opstijgen, om testen of op de piste alle systemen in orde waren. (Belga)