TOPradio brengt al meer dan 20 jaar Dance en Urban Music. "Onze luisteraars zijn vooral jonge mensen die van variatie houden en innovators zijn", zegt Bruno Heyndrickx, directeur van TOPradio. "Het is een merkgevoelig en reclamegevoelig publiek dat - eens overtuigd van een merk - ambassadeur is van merken." Volgens DPG Media is TOPradio niet meer dezelfde van 20 jaar geleden. "De doelgroep is meegegroeid en uitgebreid", verduidelijkt Steve Van den Audenaerde van DPG Media. "Onlangs nog nam TOPradio afscheid van het iconische logo en koos het voor een nieuw logo dat de avontuurlijke kant van de zender in de verf zet. Met een sterke focus op de 18-34-jarigen en 18-44-jarigen is het op die doelgroepen de meest selectieve radio in Vlaanderen volgens de CIM-cijfers op jaarbasis. Uit recent onderzoek blijkt dat hun doelgroep uit 'innovators' en 'early adopters' bestaat. Een interessant profiel voor adverteerders en nieuwe merken." Tachtig procent van de Vlamingen ontvangt TOPradio via FM, maar met deze zender krijgt DPG Media er ook een nieuw DAB+-kanaal bij. Daarmee staat de teller nu op 10 DAB+-zenders in regie. DPG Media is de mediagroep die onder meer de merken VTM, Humo, Het Laatste Nieuws, Dag Allemaal en Q-Music overkoepelt. (Belga)