Aan boord van de eerste commerciële vlucht van de ARJ21 waren 70 passagiers, op een capaciteit van 78 tot 90. Het tweemotorige toestal zal voortaan drie keer per week ingezet worden tussen Chengdu, de hoofdstad van de provincie Sichuan, en de metropool Shanghai, zo zegt Chengdu Airlines. De ontwikkeling van de ARJ21 begon in 2002 en de eerste testvlucht was aanvankelijk al voor 2005 gepland, met de eerste commerciële vlucht achttien maanden later. Het project liep uiteindelijk meer dan acht jaar vertraging op en het eerste toestel kon pas in november 2015 worden geleverd aan Chengdu Airlines. Volgens Comac zijn al meer dan 270 bestellingen geplaatst voor de ARJ21, vooral door Chinese klanten. Het toestel kreeg echter nog geen vergunning van de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA (Federal Aviation Administration). (Belga)

Aan boord van de eerste commerciële vlucht van de ARJ21 waren 70 passagiers, op een capaciteit van 78 tot 90. Het tweemotorige toestal zal voortaan drie keer per week ingezet worden tussen Chengdu, de hoofdstad van de provincie Sichuan, en de metropool Shanghai, zo zegt Chengdu Airlines. De ontwikkeling van de ARJ21 begon in 2002 en de eerste testvlucht was aanvankelijk al voor 2005 gepland, met de eerste commerciële vlucht achttien maanden later. Het project liep uiteindelijk meer dan acht jaar vertraging op en het eerste toestel kon pas in november 2015 worden geleverd aan Chengdu Airlines. Volgens Comac zijn al meer dan 270 bestellingen geplaatst voor de ARJ21, vooral door Chinese klanten. Het toestel kreeg echter nog geen vergunning van de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA (Federal Aviation Administration). (Belga)