Dieter Penninckx (topman modegroep FNG): 'We kunnen niet de hele tijd met pakjes heen en weer blijven rijden'

15/01/19 om 10:30 - Bijgewerkt om 11:26
Uit Trends van 10/01/19

Dieter Penninckx, de topman van de beursgenoteerde modegroep FNG, investeert in aantrekkelijke winkels én in een performant onlineplatform. De groep is vooral actief in België en Nederland, maar Penninckx wil ook groeien in Noord- en Zuid-Europa.

Dieter Penninckx (44), de CEO van de beursgenoteerde modegroep FNG (bekend van merken zoals Brantano, CKS, Fred & Ginger en Miss Etam), kwam de voorbije maanden meer in het nieuws als bestuurder-aandeelhouder van voetbalclub KV Mechelen dan als topman van zijn internationale mode- en schoenengroep. Toen enkele bestuurders van de club werden verdacht van omkoping, trad Penninckx naar voren als de crisismanager en de sterke man van Malinwa. "Ik had niet verwacht dat ik op de voorgrond zou moeten komen", geeft de ingenieur toe. "Ik heb dat uit clubliefde gedaan. De eerste dagen van de storm heeft me dat best wel wat energie gekost, nu is het meer een coachende rol. Ik heb het voordeel dat ik al wat watertjes door heb gezwommen."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners