De rechtszaak heeft betrekking op een professionele klant en dateert van eind 2008, luidt het dinsdag in een persbericht. "Dexia zal beroep aantekenen tegen dit vonnis omdat het de claim als ongegrond beschouwt. In elk geval zal dit vonnis geen impact hebben op de dagelijkse werking van DBS."

Dexia bevestigt dat het om dezelfde klacht gaat die het in 2009 al meldde in het tweedekwartaalrapport. Dexia verklaarde eind augustus 2009 dat een professionele klant 162 miljoen euro eiste van DBS omwille van grote verliezen bij transacties op de wisselmarkten. De klacht kwam er "wegens ongeoorloofde verrijking vanwege de bank en als schadevergoeding voor het stopzetten van de transacties".

De rechtszaak heeft betrekking op een professionele klant en dateert van eind 2008, luidt het dinsdag in een persbericht. "Dexia zal beroep aantekenen tegen dit vonnis omdat het de claim als ongegrond beschouwt. In elk geval zal dit vonnis geen impact hebben op de dagelijkse werking van DBS." Dexia bevestigt dat het om dezelfde klacht gaat die het in 2009 al meldde in het tweedekwartaalrapport. Dexia verklaarde eind augustus 2009 dat een professionele klant 162 miljoen euro eiste van DBS omwille van grote verliezen bij transacties op de wisselmarkten. De klacht kwam er "wegens ongeoorloofde verrijking vanwege de bank en als schadevergoeding voor het stopzetten van de transacties".