Eind september had de burgemeester van de Franse hoofdstad er nog mee gedreigd om de contracten van de bedrijven Lime, Dott en Tier in februari niet te hernieuwen. Met het oog op ongevallen, gebruikers die met twee op een step rijden, die met een step op het voetpad rijden en slecht geparkeerde steps, heeft Parijs openlijk de vraag gesteld wat de kosten-batenverhouding en de milieukost van de steps eigenlijk is. De drie exploitanten hebben zich tijdens een persconferentie verdedigd en hebben elf voorstellen gedaan om de veiligheid te verhogen van hun gebruikers enerzijds en van voetgangers en andere weggebruikers anderzijds, en om de steps beter te integreren in de openbare ruimte. De 15.000 deelsteps in Parijs zullen uitgerust worden met een nummerplaat, zoals reeds het geval is in Grenoble of in Duitsland, en de exploitanten stellen voor om een test met videoverbalisatie te financieren. Dott, Lime en Tier zullen hun gebruikers ook vragen om hun identiteitskaart te scannen. Het gebruik van deelsteps is verboden voor minderjarigen, maar tot dusver volstond een eenvodige verklaring. Het aantal patrouilles die ingezet worden om rondslingerende deelsteps beter te parkeren zal ook met 20 procent uitgebreid worden. De uitbaters wijzen tot slot ook op de vele verbeteringen sinds de chaotische komst van de steps in Parijs in 2019. De steps moeten nu geparkeerd worden op specifieke plaatsen en hun snelheid is overal in de stad beperkt tot 20 km/u. (Belga)

Eind september had de burgemeester van de Franse hoofdstad er nog mee gedreigd om de contracten van de bedrijven Lime, Dott en Tier in februari niet te hernieuwen. Met het oog op ongevallen, gebruikers die met twee op een step rijden, die met een step op het voetpad rijden en slecht geparkeerde steps, heeft Parijs openlijk de vraag gesteld wat de kosten-batenverhouding en de milieukost van de steps eigenlijk is. De drie exploitanten hebben zich tijdens een persconferentie verdedigd en hebben elf voorstellen gedaan om de veiligheid te verhogen van hun gebruikers enerzijds en van voetgangers en andere weggebruikers anderzijds, en om de steps beter te integreren in de openbare ruimte. De 15.000 deelsteps in Parijs zullen uitgerust worden met een nummerplaat, zoals reeds het geval is in Grenoble of in Duitsland, en de exploitanten stellen voor om een test met videoverbalisatie te financieren. Dott, Lime en Tier zullen hun gebruikers ook vragen om hun identiteitskaart te scannen. Het gebruik van deelsteps is verboden voor minderjarigen, maar tot dusver volstond een eenvodige verklaring. Het aantal patrouilles die ingezet worden om rondslingerende deelsteps beter te parkeren zal ook met 20 procent uitgebreid worden. De uitbaters wijzen tot slot ook op de vele verbeteringen sinds de chaotische komst van de steps in Parijs in 2019. De steps moeten nu geparkeerd worden op specifieke plaatsen en hun snelheid is overal in de stad beperkt tot 20 km/u. (Belga)