Renault verwachtte dat de olieprijzen zouden blijven hangen rond 70-80 dollar toen de auto-ontwikkelaar in 2006 begon te investeren in elektrische wagens. Op zich een realistische inschatting, zij het dan tot de olieprijzen de afgelopen maanden in een neerwaartse spiraal terechtkwamen. Een vat olie kost vandaag namelijk 48 dollar. Toch blijft Ghosn optimistisch over de toekomst van de elektrische wagen.

Strenge regularisaties benzinewagens

"Het is moeilijk om te voorspellen wat de olieprijzen in de toekomst zullen doen. De koers blijft zeer onvoorspelbaar.", vertelt Ghosn in een interview met Reuters tijdens de World Economic Forum in Davos.

Volgens hem zijn de lage olieprijzen een kleine nefast voor de elektrische wagen, al zal het de groei niet stoppen." Hij ontkent niet dat de lage benzineprijs de verkoop van dergelijke wagens vertraagt.

Hij haalt aan dat de regularisaties in landen om de CO2-uitstoot te verminderen steeds strenger zullen worden. " 'zero emission cars' blijven met andere woorden een noodzakelijkheid voor de toekomst", concludeert Ghosn. (NS)

Renault verwachtte dat de olieprijzen zouden blijven hangen rond 70-80 dollar toen de auto-ontwikkelaar in 2006 begon te investeren in elektrische wagens. Op zich een realistische inschatting, zij het dan tot de olieprijzen de afgelopen maanden in een neerwaartse spiraal terechtkwamen. Een vat olie kost vandaag namelijk 48 dollar. Toch blijft Ghosn optimistisch over de toekomst van de elektrische wagen."Het is moeilijk om te voorspellen wat de olieprijzen in de toekomst zullen doen. De koers blijft zeer onvoorspelbaar.", vertelt Ghosn in een interview met Reuters tijdens de World Economic Forum in Davos. Hij haalt aan dat de regularisaties in landen om de CO2-uitstoot te verminderen steeds strenger zullen worden. " 'zero emission cars' blijven met andere woorden een noodzakelijkheid voor de toekomst", concludeert Ghosn. (NS)