"Het is nu nog te vroeg om te zeggen of Brussels Airlines het vooropgestelde businessplan zal kunnen halen", aldus Van Loo. "De zomermaanden juli en augustus worden essentieel. Als er dan een redelijke capaciteit kan worden gehaald, dan zal het businessplan gehaald worden." Maar als uit de boekingen de komende maanden daarentegen blijkt dat er tijdens de zomermaanden nog altijd een zware impact is op de vluchten, dan zal het businessplan niet houdbaar zijn. "Logisch gevolg: dan zal het pakket van 290 miljoen euro (staatssteun, via de FPIM) plus 170 miljoen euro (van moedermaatschappij Lufthansa) niet volstaan en dan zullen we snel weer rond de tafel zitten", zei Van Loo. De federale regering en het Duitse moederbedrijf Lufthansa bereikten in juli een akkoord over een steunpakket van in totaal 460 miljoen euro voor Brussels Airlines om de luchtvaartmaatschappij door de coronacrisis te loodsen. (Belga)

"Het is nu nog te vroeg om te zeggen of Brussels Airlines het vooropgestelde businessplan zal kunnen halen", aldus Van Loo. "De zomermaanden juli en augustus worden essentieel. Als er dan een redelijke capaciteit kan worden gehaald, dan zal het businessplan gehaald worden." Maar als uit de boekingen de komende maanden daarentegen blijkt dat er tijdens de zomermaanden nog altijd een zware impact is op de vluchten, dan zal het businessplan niet houdbaar zijn. "Logisch gevolg: dan zal het pakket van 290 miljoen euro (staatssteun, via de FPIM) plus 170 miljoen euro (van moedermaatschappij Lufthansa) niet volstaan en dan zullen we snel weer rond de tafel zitten", zei Van Loo. De federale regering en het Duitse moederbedrijf Lufthansa bereikten in juli een akkoord over een steunpakket van in totaal 460 miljoen euro voor Brussels Airlines om de luchtvaartmaatschappij door de coronacrisis te loodsen. (Belga)