De ontwikkeling van een coronavaccin komt stilletjesaan in de laatste fase terecht, nu een aantal farmabedrijven de voorbije dagen met hoopvolle resultaten naar buiten zijn gekomen. De logistieke kant van het verhaal blijkt echter een ander paar mouwen. Het is al bekend dat het vaccin van Pfizer bijvoorbeeld op een constante temperatuur van -70 graden bewaard moet worden. Keirens is er alvast gerust in dat Brucargo die logistieke operaties goed zal kunnen volbrengen. "We focussen al vijf jaar op de farmaceutische industrie", vertelt Keirens. "En we zijn daar ook echt sterk in. Het CEIV-certificaat is daar een goed voorbeeld van." In het kader van dat certificaat worden al opleidingen georganiseerd om farmaproducten op een veilige manier te transporteren. De internationale luchtvaartvereniging IATA gaat nu ook bijkomende opleidingen organiseren specifiek in het kader van het transport van de coronavaccins. Die opleidingen zullen bijvoorbeeld gaan over internationale wetgeving en regelgeving. Daarnaast hebben Brussels Airport en Air Cargo Belgium een taskforce opgericht, BRUcure, om voorbereidingen in verband met de coronavaccins te treffen. "Met BRUcure kunnen we onze mensen dan ook de meer praktische kant van het verhaal leren kennen, naast de internationale wetgeving en dergelijke. Aan de hand van bijvoorbeeld een digitaal platform, kan dat snel gebeuren." "Ik vermoed dat een kwart van het totale aantal mensen dat op Brucargo werkt, met het transport van die vaccins te maken zal krijgen", besluit Keirens. (Belga)

De ontwikkeling van een coronavaccin komt stilletjesaan in de laatste fase terecht, nu een aantal farmabedrijven de voorbije dagen met hoopvolle resultaten naar buiten zijn gekomen. De logistieke kant van het verhaal blijkt echter een ander paar mouwen. Het is al bekend dat het vaccin van Pfizer bijvoorbeeld op een constante temperatuur van -70 graden bewaard moet worden. Keirens is er alvast gerust in dat Brucargo die logistieke operaties goed zal kunnen volbrengen. "We focussen al vijf jaar op de farmaceutische industrie", vertelt Keirens. "En we zijn daar ook echt sterk in. Het CEIV-certificaat is daar een goed voorbeeld van." In het kader van dat certificaat worden al opleidingen georganiseerd om farmaproducten op een veilige manier te transporteren. De internationale luchtvaartvereniging IATA gaat nu ook bijkomende opleidingen organiseren specifiek in het kader van het transport van de coronavaccins. Die opleidingen zullen bijvoorbeeld gaan over internationale wetgeving en regelgeving. Daarnaast hebben Brussels Airport en Air Cargo Belgium een taskforce opgericht, BRUcure, om voorbereidingen in verband met de coronavaccins te treffen. "Met BRUcure kunnen we onze mensen dan ook de meer praktische kant van het verhaal leren kennen, naast de internationale wetgeving en dergelijke. Aan de hand van bijvoorbeeld een digitaal platform, kan dat snel gebeuren." "Ik vermoed dat een kwart van het totale aantal mensen dat op Brucargo werkt, met het transport van die vaccins te maken zal krijgen", besluit Keirens. (Belga)