Dankzij de gigantische groei van de online productverkoop steeg het aantal aankopen de afgelopen 6 maanden naar een totaal van 59,1 miljoen online aankopen. Zo veel aankopen waren er nooit eerder op een half jaar tijd. "Na een stijging van 2 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar hebben ondertussen 8,1 miljoen consumenten in België online gewinkeld het afgelopen half jaar", zegt Sofie Geeroms van BeCommerce. Van alle pakketten die aan huis geleverd werden de afgelopen 6 maanden, bevatten meer dan een op de vier kleding. De online kledingwinkel groeit hiermee ook opvallend ten opzichte van de winkelstraten: een op de drie kledingstukken die de Belg kocht in de eerste jaarhelft, kocht hij of zij online. Voor de coronacrisis was dit nog minder dan 20 procent. De klappen in de dienstensector hebben een enorm effect op de totale score van e-commerce in België. In totaal was de Belgische e-commerce in de eerste jaarhelft goed voor 5,1 miljard euro, een daling van 10 procent in online uitgaven. In een sector die normaal gezien jaar na jaar een stijging van 7 procent optekent, kan men spreken van zware klappen. Daarmee scoort de e-commerce dus 17 procent slechter dan verwacht. De BeCommerce Market Monitor is een onderzoek dat uitgevoerd wordt door GfK in opdracht van BeCommerce, met de steun van PostNL en de Nationale Loterij. (Belga)

Dankzij de gigantische groei van de online productverkoop steeg het aantal aankopen de afgelopen 6 maanden naar een totaal van 59,1 miljoen online aankopen. Zo veel aankopen waren er nooit eerder op een half jaar tijd. "Na een stijging van 2 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar hebben ondertussen 8,1 miljoen consumenten in België online gewinkeld het afgelopen half jaar", zegt Sofie Geeroms van BeCommerce. Van alle pakketten die aan huis geleverd werden de afgelopen 6 maanden, bevatten meer dan een op de vier kleding. De online kledingwinkel groeit hiermee ook opvallend ten opzichte van de winkelstraten: een op de drie kledingstukken die de Belg kocht in de eerste jaarhelft, kocht hij of zij online. Voor de coronacrisis was dit nog minder dan 20 procent. De klappen in de dienstensector hebben een enorm effect op de totale score van e-commerce in België. In totaal was de Belgische e-commerce in de eerste jaarhelft goed voor 5,1 miljard euro, een daling van 10 procent in online uitgaven. In een sector die normaal gezien jaar na jaar een stijging van 7 procent optekent, kan men spreken van zware klappen. Daarmee scoort de e-commerce dus 17 procent slechter dan verwacht. De BeCommerce Market Monitor is een onderzoek dat uitgevoerd wordt door GfK in opdracht van BeCommerce, met de steun van PostNL en de Nationale Loterij. (Belga)