Colruyt Group haalt het in de categorie 'Best Belgian Brand', Samsung is de 'Best Product Brand' en The Coca-­Cola Company mag naar huis met de titel 'Best Corporate Brand'. Speciaal aan de Brand Awards is dat ze merken niet alleen beoordelen op hun economisch succes op de markt, maar ook op hun 'emotionele dimensie' bij de consument. Daarvoor werden tussen oktober en november van 2015 meer dan 2.300 mensen ondervraagd. De merken krijgen op die manier meer informatie over hoe ze worden waargenomen door de Belgische consument en wat ze nodig hebben om verder te groeien. "Merken weten over het algemeen wel wat ze goed doen, maar negeren vaak de voornaamste factoren in de ontwikkeling van een steeds belangrijkere 'customer journey'. Het is een van de bestaansredenen van deze merkbarometer, die merken helpt bij het ontwikkelen van de juiste creatie en marketingstrategie", luidt het. Het was de eerste keer dat de awards in ons land werden uitgereikt. (Belga)

Colruyt Group haalt het in de categorie 'Best Belgian Brand', Samsung is de 'Best Product Brand' en The Coca-­Cola Company mag naar huis met de titel 'Best Corporate Brand'. Speciaal aan de Brand Awards is dat ze merken niet alleen beoordelen op hun economisch succes op de markt, maar ook op hun 'emotionele dimensie' bij de consument. Daarvoor werden tussen oktober en november van 2015 meer dan 2.300 mensen ondervraagd. De merken krijgen op die manier meer informatie over hoe ze worden waargenomen door de Belgische consument en wat ze nodig hebben om verder te groeien. "Merken weten over het algemeen wel wat ze goed doen, maar negeren vaak de voornaamste factoren in de ontwikkeling van een steeds belangrijkere 'customer journey'. Het is een van de bestaansredenen van deze merkbarometer, die merken helpt bij het ontwikkelen van de juiste creatie en marketingstrategie", luidt het. Het was de eerste keer dat de awards in ons land werden uitgereikt. (Belga)