De Transit Elevated Bus (TEB) wordt momenteel uitgetest in Qinhuangdao, een stad in het noordoosten van China. In deze experimentele fase blijft de afstand die het voertuig aflegt evenwel beperkt tot 300 meter. De bus is in totaal 22 meter lang, 4,8 meter hoog en 7,8 meter breed. Het voertuig beweegt zich voort op rails, die zich aan weerszijden van een tweevaksbaan bevinden. Maar het meest opvallende is dat de onderkant van de bus zich twee meter hoog boven de grond bevindt, waardoor andere wagens gewoon onder de bus kunnen rijden, alsof het om een tunnel gaat. De bus biedt plaats aan zowat 300 reizigers, wat volgens de fabrikanten overeenstemt met de capaciteit van veertig conventionele bussen. De TEB, die een snelheid van 60 kilometer per uur moet kunnen halen, rijdt op elektriciteit. (Belga)

De Transit Elevated Bus (TEB) wordt momenteel uitgetest in Qinhuangdao, een stad in het noordoosten van China. In deze experimentele fase blijft de afstand die het voertuig aflegt evenwel beperkt tot 300 meter. De bus is in totaal 22 meter lang, 4,8 meter hoog en 7,8 meter breed. Het voertuig beweegt zich voort op rails, die zich aan weerszijden van een tweevaksbaan bevinden. Maar het meest opvallende is dat de onderkant van de bus zich twee meter hoog boven de grond bevindt, waardoor andere wagens gewoon onder de bus kunnen rijden, alsof het om een tunnel gaat. De bus biedt plaats aan zowat 300 reizigers, wat volgens de fabrikanten overeenstemt met de capaciteit van veertig conventionele bussen. De TEB, die een snelheid van 60 kilometer per uur moet kunnen halen, rijdt op elektriciteit. (Belga)