CEO Guido Vanherpe: ‘Ik heb al oneindig veel organigrammen getekend voor La Lorraine’

© belga
Veronique Goossens Anker Kanaal Z en opiniemaker Knack.be

Guido Vanherpe, CEO van het familiebedrijf La Lorraine, de grootste industriële bakkerij van het land, vertelt in Z-Talk Goossens het verhaal van de internationalisering van zijn bedrijf.

La Lorraine voert zijn brood- en patisserieproducten uit naar meer dan 25 landen.

Aanvankelijk probeerde La Lorraine het onder meer in Azië en de Verenigde Staten, maar daar is het bedrijf van teruggekomen. “Wij hebben onze limieten daar leren kennen.” Intussen is het zeer succesvol in Centraal- en Oost-Europa. Een van de grootste uitdagingen bij die groei is het opzetten van de juiste structuren vertelt Vanherpe.

“Dat is een permanente evenwichtsoefening en ik ben daar ook zeven op zeven mee bezig, vaak onbewust. Want terwijl je groeit, moet je tegelijkertijd werken aan die structuur. Ik kan me niet herinneren hoeveel organigrammen ik al heb uitgetekend om bepaalde processen in kaart te brengen. De kunst bestaat er in om te stretchen en je af te vragen of je écht een opportuniteit hebt. In eerste instantie verhuis je de bestaande structuur naar die markt om te experimenteren. En je begint pas mensen aan te werven als je voeling krijgt met die markt. ”

Bekijk Z-Talk Goossens met Guido Vanherpe vanaf zaterdagochtend op Kanaal Z of via deze link.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content