Sommige betalingen bij Carrefour werden zaterdag dubbel afgerekend. Hoeveel klanten precies getroffen zijn, is niet duidelijk. 'Een heel aantal', aldus een woordvoerster van de supermarktreus.

De fout lag niet bij Carrefour en evenmin bij Worldline, het bedrijf dat elektronische betalingen verwerkt. 'Het gaat om een communicatiefout tussen twee banken, onder meer de Franse bank Crédit Mutuel, en Mastercard', aldus Carrefour-woordvoerster Aurélie Gerth.

Niet alleen klanten van Carrefour kregen te maken met een dubbele afrekening. Ook bij schoenenketen Torfs was dat het geval, bevestigt het bedrijf. Het gaat wel slechts om een klein aantal: ongeveer 700 klanten, goed voor minder dan 5 procent van de zaterdagomzet, klinkt het.

Sommige betalingen bij Carrefour werden zaterdag dubbel afgerekend. Hoeveel klanten precies getroffen zijn, is niet duidelijk. 'Een heel aantal', aldus een woordvoerster van de supermarktreus. De fout lag niet bij Carrefour en evenmin bij Worldline, het bedrijf dat elektronische betalingen verwerkt. 'Het gaat om een communicatiefout tussen twee banken, onder meer de Franse bank Crédit Mutuel, en Mastercard', aldus Carrefour-woordvoerster Aurélie Gerth. Niet alleen klanten van Carrefour kregen te maken met een dubbele afrekening. Ook bij schoenenketen Torfs was dat het geval, bevestigt het bedrijf. Het gaat wel slechts om een klein aantal: ongeveer 700 klanten, goed voor minder dan 5 procent van de zaterdagomzet, klinkt het.