Na de aanslagen moest Brussels Airlines een tijdje uitwijken naar andere luchthavens, zowel in binnen- (Antwerpen, Luik) als in buitenland (Frankfurt, Zürich). Op 3 april vertrok een eerste vlucht opnieuw vanop Zaventem, maar het duurde nog een hele tijd vooraleer de maatschappij opnieuw op volle capaciteit kon vliegen. De passagierscijfers van maart en april lagen fors onder die van een jaar eerder, maar vanaf mei ontving Brussels Airlines opnieuw meer reizigers dan in dezelfde maand van 2015. Het hele jaar werd afgesloten met 7.736.791 passagiers. Door de aanslagen reisden de voorbije maanden vooral minder mensen vanuit het buitenland naar België. De groei van het aantal transferpassagiers (die in Zaventem overstappen op een andere vlucht) kon dat gedeeltelijk compenseren, "maar het is duidelijk dat België in het buitenland verder moet worden gepromoot als toeristische en economische bestemming", aldus Brussels Airlines. De vliegtuigen van de maatschappij transporteerden vorig jaar 29.856 ton vracht, 12 procent meer dan in 2015. "De toename ligt in lijn met de toegenomen cargocapaciteit", heet het. (Belga)

Na de aanslagen moest Brussels Airlines een tijdje uitwijken naar andere luchthavens, zowel in binnen- (Antwerpen, Luik) als in buitenland (Frankfurt, Zürich). Op 3 april vertrok een eerste vlucht opnieuw vanop Zaventem, maar het duurde nog een hele tijd vooraleer de maatschappij opnieuw op volle capaciteit kon vliegen. De passagierscijfers van maart en april lagen fors onder die van een jaar eerder, maar vanaf mei ontving Brussels Airlines opnieuw meer reizigers dan in dezelfde maand van 2015. Het hele jaar werd afgesloten met 7.736.791 passagiers. Door de aanslagen reisden de voorbije maanden vooral minder mensen vanuit het buitenland naar België. De groei van het aantal transferpassagiers (die in Zaventem overstappen op een andere vlucht) kon dat gedeeltelijk compenseren, "maar het is duidelijk dat België in het buitenland verder moet worden gepromoot als toeristische en economische bestemming", aldus Brussels Airlines. De vliegtuigen van de maatschappij transporteerden vorig jaar 29.856 ton vracht, 12 procent meer dan in 2015. "De toename ligt in lijn met de toegenomen cargocapaciteit", heet het. (Belga)