Het systeem van CO2-compensatie bestaat al langer bij Brussels Airlines, maar het was tot nu toe wat omslachtig: de reiziger moest doorklikken naar een andere website enzovoort. Sinds enkele dagen is het een onderdeel van het boekingsproces, net zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid om extra bagage mee te nemen. In één klik kan de passagier ervoor kiezen om de CO2-uitstoot van de vlucht te neutraliseren met behulp van duurzame brandstof (Sustainable Aviation Fuel of SAF), gecertificeerde klimaatbeschermingsprojecten of een mix van beide. Volgens Brussels Airlines is het verschil na enkele dagen al merkbaar. Bij het vorige systeem koos minder dan 1 procent van de reizigers voor CO2-compensatie, terwijl dat tijdens de eerste dagen van de nieuwe manier van werken 7 procent van de passagiers was, aldus woordvoerster Kim Daenen. (Belga)

Het systeem van CO2-compensatie bestaat al langer bij Brussels Airlines, maar het was tot nu toe wat omslachtig: de reiziger moest doorklikken naar een andere website enzovoort. Sinds enkele dagen is het een onderdeel van het boekingsproces, net zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid om extra bagage mee te nemen. In één klik kan de passagier ervoor kiezen om de CO2-uitstoot van de vlucht te neutraliseren met behulp van duurzame brandstof (Sustainable Aviation Fuel of SAF), gecertificeerde klimaatbeschermingsprojecten of een mix van beide. Volgens Brussels Airlines is het verschil na enkele dagen al merkbaar. Bij het vorige systeem koos minder dan 1 procent van de reizigers voor CO2-compensatie, terwijl dat tijdens de eerste dagen van de nieuwe manier van werken 7 procent van de passagiers was, aldus woordvoerster Kim Daenen. (Belga)