ECAR stelde vrijdag tijdens de persdag van het autosalon drie varianten voor van zijn elektrische voertuig. Ze zijn voorzien van batterijen die een autonomie van 150 tot 300 km toelaten en hebben een basisprijs van zowat 20.000 euro. ECAR gebruikt Lipo batterijencellen van de grootste fabrikanten, en zijn Belgische partner NLAB levert de mogelijkheid van aankoop of huur van batterijen vanaf het eerste jaar. NLAB zorgt ook voor het tweede leven van de batterij als opslagmogelijkheid voor een periode van 20 jaar. ECAR mikt op een productie van 500 voertuigen tegen 2020. Addax Motors, een West-Vlaamse constructeur van kleine elektrische bestelwagens, stelt op het salon ook twee varianten van een elektrisch vrachtvoertuig voor. De elektrische bestelwagens hebben een autonomie van 80 tot 120 kilometer. Het leeggewicht (zonder batterijen) ligt om en bij de 600 kilogram, het laadvermogen bedraagt 1.000 kilogram. Een van de eerste klanten voor het voertuig is de International School of Brussels (ISB). (Belga)

ECAR stelde vrijdag tijdens de persdag van het autosalon drie varianten voor van zijn elektrische voertuig. Ze zijn voorzien van batterijen die een autonomie van 150 tot 300 km toelaten en hebben een basisprijs van zowat 20.000 euro. ECAR gebruikt Lipo batterijencellen van de grootste fabrikanten, en zijn Belgische partner NLAB levert de mogelijkheid van aankoop of huur van batterijen vanaf het eerste jaar. NLAB zorgt ook voor het tweede leven van de batterij als opslagmogelijkheid voor een periode van 20 jaar. ECAR mikt op een productie van 500 voertuigen tegen 2020. Addax Motors, een West-Vlaamse constructeur van kleine elektrische bestelwagens, stelt op het salon ook twee varianten van een elektrisch vrachtvoertuig voor. De elektrische bestelwagens hebben een autonomie van 80 tot 120 kilometer. Het leeggewicht (zonder batterijen) ligt om en bij de 600 kilogram, het laadvermogen bedraagt 1.000 kilogram. Een van de eerste klanten voor het voertuig is de International School of Brussels (ISB). (Belga)