Wereldwijd bracht Mattel wel meer poppen van zijn bekendste merk aan de man. Dat was echter niet genoeg om een daling van de verkopen van peuterspeelgoed zoals Fisher-Price en Thomas and Friends te compenseren. Al met al zette Mattel in het vierde kwartaal een omzet van een kleine 1,5 miljard dollar in de boeken. Dat is 3 procent minder dan een jaar eerder. Onder de streep bleef een minieme winst van 200.000 dollar over, tegenover 9,6 miljoen dollar een jaar eerder. Mattel maakte onder andere hoge kosten voor een terugroepactie van onveilige babybedjes. (Belga)

Wereldwijd bracht Mattel wel meer poppen van zijn bekendste merk aan de man. Dat was echter niet genoeg om een daling van de verkopen van peuterspeelgoed zoals Fisher-Price en Thomas and Friends te compenseren. Al met al zette Mattel in het vierde kwartaal een omzet van een kleine 1,5 miljard dollar in de boeken. Dat is 3 procent minder dan een jaar eerder. Onder de streep bleef een minieme winst van 200.000 dollar over, tegenover 9,6 miljoen dollar een jaar eerder. Mattel maakte onder andere hoge kosten voor een terugroepactie van onveilige babybedjes. (Belga)