In de week van 5 tot en met 9 september kwam het autoverkeer per werkdag uit op gemiddeld 55.778.101 kilometer, een daling met 5,5 procent ten opzichte van dezelfde week in 2019. In de week van 12 tot en met 16 september ging het om een daling met 6,9 procent tot gemiddeld 55.749.208 kilometer per werkdag. Een mogelijke reden voor de daling zou kunnen liggen bij het telewerken, dat sinds de coronacrisis ingeburgerd geraakt is en dat waarschijnlijk ook zal blijven. Het is ook afwachten of de gestegen levensduurte ervoor zal zorgen dat mensen de auto vaker aan de kant laten staan de komende maanden. In tegenstelling tot het autoverkeer is het vrachtverkeer wel verder toegenomen op de Vlaamse snelwegen. In de week van 5 september tot en met 9 september ging het om een stijging met 1,5 procent ten opzichte van dezelfde week in 2019, tot gemiddeld 12.639.848 kilometer per werkdag. (Belga)

In de week van 5 tot en met 9 september kwam het autoverkeer per werkdag uit op gemiddeld 55.778.101 kilometer, een daling met 5,5 procent ten opzichte van dezelfde week in 2019. In de week van 12 tot en met 16 september ging het om een daling met 6,9 procent tot gemiddeld 55.749.208 kilometer per werkdag. Een mogelijke reden voor de daling zou kunnen liggen bij het telewerken, dat sinds de coronacrisis ingeburgerd geraakt is en dat waarschijnlijk ook zal blijven. Het is ook afwachten of de gestegen levensduurte ervoor zal zorgen dat mensen de auto vaker aan de kant laten staan de komende maanden. In tegenstelling tot het autoverkeer is het vrachtverkeer wel verder toegenomen op de Vlaamse snelwegen. In de week van 5 september tot en met 9 september ging het om een stijging met 1,5 procent ten opzichte van dezelfde week in 2019, tot gemiddeld 12.639.848 kilometer per werkdag. (Belga)