In Vlaanderen gaan meer dan vier op de vijf werknemers met de eigen wagen of een bedrijfswagen naar het werk, bij de Brusselse werknemers is dat 61 procent. De interesse in alternatieven neemt wel toe, stelt SD Worx. Zo geeft een kwart van de werknemers aan zijn bedrijfswagen niet noodzakelijk te vinden voor het werk. Het populairste alternatief in Vlaanderen is de fiets (14 procent), in Brussel is dat het openbaar vervoer (36 procent). Volgens SD Worx kan het mobiliteitsbudget een belangrijke rol spelen om alternatieven te promoten. Meer dan de helft van de Belgische werknemers staat alvast open voor zo'n systeem, waarbij de werknemer een budget krijgt dat hij kan aanwenden voor verschillende vervoersmogelijkheden. De regering wil in april een wettelijk kader voor een mobiliteitsbudget uitwerken. Tien procent van de ondernemingen zou zo'n budget al hebben ingevoerd. (Belga)

In Vlaanderen gaan meer dan vier op de vijf werknemers met de eigen wagen of een bedrijfswagen naar het werk, bij de Brusselse werknemers is dat 61 procent. De interesse in alternatieven neemt wel toe, stelt SD Worx. Zo geeft een kwart van de werknemers aan zijn bedrijfswagen niet noodzakelijk te vinden voor het werk. Het populairste alternatief in Vlaanderen is de fiets (14 procent), in Brussel is dat het openbaar vervoer (36 procent). Volgens SD Worx kan het mobiliteitsbudget een belangrijke rol spelen om alternatieven te promoten. Meer dan de helft van de Belgische werknemers staat alvast open voor zo'n systeem, waarbij de werknemer een budget krijgt dat hij kan aanwenden voor verschillende vervoersmogelijkheden. De regering wil in april een wettelijk kader voor een mobiliteitsbudget uitwerken. Tien procent van de ondernemingen zou zo'n budget al hebben ingevoerd. (Belga)