Reden voor die stijging is "het begin van de vervangingscyclus van een deel van de voertuigen die in 2011 werden ingeschreven", klinkt het in een persbericht. 2011 was het recordjaar in België. Daarnaast spelen ook de gevolgen van het autosalon van begin dit jaar nog. De lichte vrachtvoertuigen gingen er in juni nog sterker op vooruit, met 22,7 pct. Voor het eerste semester gaat het om een stijging met 10 pct. De inschrijvingscijfers voor zware vrachtvoertuigen zijn dan weer gedaald, met 21,7 pct voor voertuigen onder de 16 ton, en 4,4 pct voor die boven de 16 ton. Die daling was verwacht, en heeft te maken met de invoering van de kilometerheffing op 1 april. Voor de gemotoriseerde tweewielers werd in juni een daling met 13,3 pct opgetekend, maar dat wordt gecompenseerd door een sterk jaarbegin. Daardoor is voor de eerste zes maanden toch een stijging met bijna 5 pct. De populairste automerken zijn Renault, Volkswagen en BMW. (Belga)

Reden voor die stijging is "het begin van de vervangingscyclus van een deel van de voertuigen die in 2011 werden ingeschreven", klinkt het in een persbericht. 2011 was het recordjaar in België. Daarnaast spelen ook de gevolgen van het autosalon van begin dit jaar nog. De lichte vrachtvoertuigen gingen er in juni nog sterker op vooruit, met 22,7 pct. Voor het eerste semester gaat het om een stijging met 10 pct. De inschrijvingscijfers voor zware vrachtvoertuigen zijn dan weer gedaald, met 21,7 pct voor voertuigen onder de 16 ton, en 4,4 pct voor die boven de 16 ton. Die daling was verwacht, en heeft te maken met de invoering van de kilometerheffing op 1 april. Voor de gemotoriseerde tweewielers werd in juni een daling met 13,3 pct opgetekend, maar dat wordt gecompenseerd door een sterk jaarbegin. Daardoor is voor de eerste zes maanden toch een stijging met bijna 5 pct. De populairste automerken zijn Renault, Volkswagen en BMW. (Belga)