"Dat is iets dat we in principe zelf kunnen doen", zei Faury over de motoren. De Fransman noemde het een mogelijke "strategiewissel". Airbus wil tegen 2035 een passagiersvliegtuig met een waterstofaandrijving op de markt brengen, als alternatief voor toestellen die op zeer vervuilende kerosine vliegen. De beschikbare infrastructuur voor groene waterstof zal wel beslissend zijn voor het succes van waterstofvliegtuigen, benadrukte Faury. "We hebben massaal veel CO2-vrije stroom nodig", aldus de CEO. (Belga)

"Dat is iets dat we in principe zelf kunnen doen", zei Faury over de motoren. De Fransman noemde het een mogelijke "strategiewissel". Airbus wil tegen 2035 een passagiersvliegtuig met een waterstofaandrijving op de markt brengen, als alternatief voor toestellen die op zeer vervuilende kerosine vliegen. De beschikbare infrastructuur voor groene waterstof zal wel beslissend zijn voor het succes van waterstofvliegtuigen, benadrukte Faury. "We hebben massaal veel CO2-vrije stroom nodig", aldus de CEO. (Belga)