Aandeel Resilux schiet omhoog na deal met Procter & Gamble

© Airopack

Procter & Gamble gaat de Airopack-verpakkingen van een joint venture van het Belgische Resilux gebruiken.

De Amerikaanse producent van consumentengoederen Procter & Gamble (P&G) gaat de komende vijf jaar in zee met Airolux, een joint venture van het Zwitserse bedrijf IPS en het Belgische Resilux, dat gespecialiseerd is in de productie en verkoop van PET-preforms en -flessen.

Procter & Gamble, bekend van onder meer Gillette en Pampers, gaat de door de joint venture ontwikkelde Airopack-verpakkingen voor zijn eigen producten gebruiken. De aangekondigde deal betekent een boost voor de technologie. Het aandeel Resilux op de Brusselse beurs schoot vrijdagochtend omhoog.

Veilig en milieuvriendelijk alternatief

Airopack vormt een veilig en milieuvriendelijk alternatief voor de traditionele aerosol-spuitbussen die gebruikt worden voor bijvoorbeeld scheerschuim of deodorants, luidt het bij Resilux. De “revolutionaire” technologie maakt gebruik van perslucht.

Veel informatie over het contract mag Resilux niet vrijgeven. Zo is het niet bekend voor welke producten P&G de verpakkingen gaat gebruiken. Financiële details worden evenmin bekendgemaakt.
Het contract betekent wel een grote “product approval” voor de joint venture, aldus Resilux. Dat zo’n grote speler in zee gaat met het bedrijf, kan andere ondernemingen lokken.

Aandeel krijgt vleugels

De joint venture Airolux werd in 2010 opgericht. Het bedrijf was vooralsnog verlieslatend door de hoge kosten om de technologie te ontwikkelen.

Het aandeel Resilux spurtte meer dan 8 procent hoger na de aankondiging. Kort voor 11 uur noteerde het aandeel met een winst van 7,3 procent op 74,02 euro. (Belga/TE)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content