Het Belgische Anatis, een in Luik gevestigde industriële aannemer, heeft een gepatenteerd afvalwaterzuiveringssysteem ontwikkeld dat de zuiveringskosten omzet in een bron van ontwikkeling.

Pakjesbezorgingen hebben een grote impact op steden en hun bewoners. Daarom bouwt bpost Ecozones uit. Die focussen niet enkel op een uitstootvrije mobiliteit, maar ook op gedragsveranderingen.

In 2020 lanceerde Proximus zijn bedrijfsstrategie #inspire2022. Daarin definieert de ICT-groep enkele prioriteiten waarmee ze het verschil wil maken voor het bedrijf, maar ook nagaat hoe het de Belgische maatschappij weerbaarder kan maken.

Lekken in waterdistributienetwerken zijn duur voor het milieu, de consument en de infrastructuur. Ze zijn het onderwerp van een innovatief actieplan van het Brusselse waterbedrijf Vivaqua.

Sinds de terugkeer van Salvatore Iannello bij Galler is de chocolaterie begonnen aan een nieuwe strategie, waarin belangen samenkomen en worden afgestemd op de planeet.

De Waalse vzw Job'In, opgericht in 1997, biedt een alternatief in de strijd tegen de werkloosheid: de oprichting van een eigen zaak, stevig geworteld in de lokale economie.