De BBC zei dat de verkoop kadert in een herstructurering en dat het nodig was door externe factoren, zoals de schommelingen in de wisselkoers van de Australische dollar tegenover het pond sterling. "Hoewel Lonely PLanet geen goede commerciële investering bleek, blijft Worldwide een succesvolle onderneming, en op het moment dat we Lonely Planet aankochten waren daar goede redenen voor", zei Diane Coyle, vicevoorzitter van de BBC Trust, het bestuursorgaan van de Britse omroep. Maar de Trust heeft wel een onderzoek gevraagd naar de lessen die uit het Lonely Planet-verhaal te trekken zijn, omdat het over een aanzienlijk financieel verlies gaat. BBC Worldwide kocht het Australische Lonely Planet in twee fasen in 2007 en in 2011 en betaalde er in totaal 130,2 miljoen pond (152 miljoen pond) voor. De overname van de reisgidsen gebeurde midden in de economische crisis, die uiteindelijk ook een crisis in de reisindustrie met zich meebracht. Daniel Houghton, de directeur van NC2 Media, zei dat het nu zaak was voor zijn bedrijf om de meest omvangrijke bron van reisinformatie te laten matchen met de quasi ongebreidelde mogelijkheden van de digitale technologie van vandaag. Lonely Planet heeft 120 miljoen reisinformatieboeken in 11 talen uitgebracht sinds zijn ontstaan in 1972. (ANA)

De BBC zei dat de verkoop kadert in een herstructurering en dat het nodig was door externe factoren, zoals de schommelingen in de wisselkoers van de Australische dollar tegenover het pond sterling. "Hoewel Lonely PLanet geen goede commerciële investering bleek, blijft Worldwide een succesvolle onderneming, en op het moment dat we Lonely Planet aankochten waren daar goede redenen voor", zei Diane Coyle, vicevoorzitter van de BBC Trust, het bestuursorgaan van de Britse omroep. Maar de Trust heeft wel een onderzoek gevraagd naar de lessen die uit het Lonely Planet-verhaal te trekken zijn, omdat het over een aanzienlijk financieel verlies gaat. BBC Worldwide kocht het Australische Lonely Planet in twee fasen in 2007 en in 2011 en betaalde er in totaal 130,2 miljoen pond (152 miljoen pond) voor. De overname van de reisgidsen gebeurde midden in de economische crisis, die uiteindelijk ook een crisis in de reisindustrie met zich meebracht. Daniel Houghton, de directeur van NC2 Media, zei dat het nu zaak was voor zijn bedrijf om de meest omvangrijke bron van reisinformatie te laten matchen met de quasi ongebreidelde mogelijkheden van de digitale technologie van vandaag. Lonely Planet heeft 120 miljoen reisinformatieboeken in 11 talen uitgebracht sinds zijn ontstaan in 1972. (ANA)