In 2012 maakten 139.929 passagiers gebruik van Antwerp Airport. Dat zijn er 26.149 minder dan het jaar voordien. Volgens de luchthavenuitbater liggen vooral wijzigingen op de route naar Manchester aan de basis van de terugval. "In maart werd de frequentie van de lijnvlucht door Cityjet teruggebracht van twee naar één vlucht per dag. Daardoor daalde het aantal passagiers -vooral zakenlui- sterk," zegt woordvoerster Kathleen Pittevils. In september werd de route zelfs volledig stopgezet, maar in oktober herlanceerde een andere maatschappij (BMI Regional) de lijn, met opnieuw twee vluchten per dag. "Voor volgend jaar verwachten we dan ook opnieuw beterschap," aldus Pittevils. De lijnvlucht naar Manchester maakte in 2012 9,5 procent uit van het totale passagiersaantal, in tegenstelling tot 16 procent in 2011. Door de aanhoudende economische laagconjunctuur deelde ook de lijnvlucht naar Londen in de klappen, alsook het aantal trainingsvluchten. De chartervluchten kenden wel een stijging, met 828 passagiers (+30 procent). Het aantal passagiers in zakenvluchten daalde drie procent. Vorig jaar vonden 46.960 vliegbewegingen plaats, tegenover 52.700 in 2011. (COR 303)

In 2012 maakten 139.929 passagiers gebruik van Antwerp Airport. Dat zijn er 26.149 minder dan het jaar voordien. Volgens de luchthavenuitbater liggen vooral wijzigingen op de route naar Manchester aan de basis van de terugval. "In maart werd de frequentie van de lijnvlucht door Cityjet teruggebracht van twee naar één vlucht per dag. Daardoor daalde het aantal passagiers -vooral zakenlui- sterk," zegt woordvoerster Kathleen Pittevils. In september werd de route zelfs volledig stopgezet, maar in oktober herlanceerde een andere maatschappij (BMI Regional) de lijn, met opnieuw twee vluchten per dag. "Voor volgend jaar verwachten we dan ook opnieuw beterschap," aldus Pittevils. De lijnvlucht naar Manchester maakte in 2012 9,5 procent uit van het totale passagiersaantal, in tegenstelling tot 16 procent in 2011. Door de aanhoudende economische laagconjunctuur deelde ook de lijnvlucht naar Londen in de klappen, alsook het aantal trainingsvluchten. De chartervluchten kenden wel een stijging, met 828 passagiers (+30 procent). Het aantal passagiers in zakenvluchten daalde drie procent. Vorig jaar vonden 46.960 vliegbewegingen plaats, tegenover 52.700 in 2011. (COR 303)