VMMa (50% Roularta)neemt tv-zender Vitaya over

De Vlaamse Media Maatschappij (VMMa), de 50/50 joint venture van het beursgenoteerde Roularta Media Group en De Persgroep, neemt de lifestylezender Vitaya over.

Dit werd vandaag overeengekomen tussen de VMMa en Media ad Infinitum, de exploitatiemaatschappij van Vitaya. Daarmee voegt de VMMa (vtm, 2BE, JIM en vtmKzoom) een analoge televisiezender aan haar portefeuille toe. Ook de digitale zender Vitaliteit zit in het pakket.

Peter Quaghebeur, directeur-generaal VMMa: “Vitaya past perfect in onze zenderportefeuille. Naast onze brede publiekszender vtm, hebben we al het meer mannelijke 2BE, JIM voor de jongeren en vtmKzoom voor de kinderen. Een zender die vooral gericht is op vrouwen is complementair in ons tv-aanbod. Daar komt bij dat Vitaya, net als onze vier huidige tv-zenders, een sterk merk is.

In het medialandschap van morgen zal het cruciaal zijn om sterke merken te hebben. We zijn ervan overtuigd dat we met de expertise die er is in onze groep Vitaya kunnen versterken en er een pareltje van kunnen maken.”

Yvette Mignolet, afgevaardigd bestuurder van Vitaya: “Voor de aandeelhouder Investar is Vitaya altijd een financiële participatie geweest. Het is dan ook logisch dat zij als mensen uit de banksector Vitaya op termijn wilden verkopen. Vitaya komt nu in handen van de VMMa, een krachtig mediabedrijf dat de mogelijkheid heeft om Vitaya te laten groeien. De synergievoordelen van VMMa zullen Vitaya nieuwe mogelijkheden bieden die vroeger niet realiseerbaar waren. Bovendien blijft Vitaya op die manier in Vlaamse handen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content