Unilever ziet voortgaande volumegroei vooral in ontwikkelende landen
Unilever behaalde een omzetgroei van 10,3% naar Eur 13,4 mrd. De valuta-invloeden waren 4,1% en overnames / afstotingen droegen per saldo 0,1% bij.
De onderliggende omzetgroei kwam volgens Theodoor Gilissen Bankiers uit op 5,9% waarbij de prijsstijgingen 2,4% bedroegen en het volume 3,4%.
In vergelijking tot het eerste halfjaar kwam de prijsstijging lager uit en de volumegroei was hoger. De volumegroei was in de ontwikkelende markten (55% van het totaal) 6,8%, negen maanden 5,9%, en in de ontwikkelde landen (45% van het totaal) was er sprake van een doorgaande lichte daling van 0,6%, negen maanden 0,3%.
In Noord Amerika was sprake van een volumedaling van 4,4% tegenover 1,9% over de eerste negen maanden. In de productgroepen was de volumegroei bij Personal Care 5,6%, Home Care 7%, Dranken 3,3% en Voedsel een daling van 1,4%.
In Europa was er sprake van scherpe prijsconcurrentie, prijzen -1,2% , om de volumepositie, plus 2,1%, te handhaven. De resultaten waren iets beter dan verwacht. De rating van Theodoor Gilissen Bankiers blijft kopen op basis van de lange termijn verwachtingen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier