Unilever ziet voortgaande volumegroei vooral in ontwikkelende landen

Unilever behaalde een omzetgroei van 10,3% naar Eur 13,4 mrd. De valuta-invloeden waren 4,1% en overnames / afstotingen droegen per saldo 0,1% bij.

De onderliggende omzetgroei kwam volgens Theodoor Gilissen Bankiers uit op 5,9% waarbij de prijsstijgingen 2,4% bedroegen en het volume 3,4%.

In vergelijking tot het eerste halfjaar kwam de prijsstijging lager uit en de volumegroei was hoger. De volumegroei was in de ontwikkelende markten (55% van het totaal) 6,8%, negen maanden 5,9%, en in de ontwikkelde landen (45% van het totaal) was er sprake van een doorgaande lichte daling van 0,6%, negen maanden 0,3%.

In Noord Amerika was sprake van een volumedaling van 4,4% tegenover 1,9% over de eerste negen maanden. In de productgroepen was de volumegroei bij Personal Care 5,6%, Home Care 7%, Dranken 3,3% en Voedsel een daling van 1,4%.

In Europa was er sprake van scherpe prijsconcurrentie, prijzen -1,2% , om de volumepositie, plus 2,1%, te handhaven. De resultaten waren iets beter dan verwacht. De rating van Theodoor Gilissen Bankiers blijft kopen op basis van de lange termijn verwachtingen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content