Strop trekt zich langzaam maar zeker samen rond nek Peugeot
In 2012 zijn de verkopen van Peugeot in Frankrijk met bijna 17% gedaald, nadat 2011 al een bar slecht was geweest. In januari werd een nieuwe daling met 16,70% opgetekend. De autosector in haar geheel liet een daling met 15% optekenen, wat aangeeft dat Peugeot marktaandeel blijft verliezen.
Het kan ook anders, zoals Kia-Hyundai heeft aangetoond. Dit Koreaans merk verkocht 21,20% meer op de Franse markt. Het probleem met Peugeot is dat het bedrijf internationaal te weinig gediversifieerd is. In China is Peugeot nauwelijks aanwezig, in de Verenigde Staten al helemaal niet.
Het bedrijf meldde een groot operationeel verlies over 2012 en moet opnieuw 4,70 miljard euro afschrijven. De strop trekt zich langzaam maar zeker samen rond de nek van Peugeot.
Er doen inmiddels de geruchten dat het bedrijf opnieuw om hulp moet aankloppen bij de regering, voor de tweede keer in vier maanden tijd.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier