Siddy Jobe (Bank Degroof): “Roularta maakt resultaten op 19 november bekend”
De Vlaamse Media Maatschappij (VMMa), de 50/50 joint venture van Roularta Media Group en De Persgroep, kondigde vorige week de overname van de lifestylezender Vitaya aan.
Dit werd overeengekomen tussen de VMMa en Media ad Infinitum, de exploitatiemaatschappij van Vitaya. Daarmee voegt de VMMa (vtm, 2BE, JIM en vtmKzoom) een analoge televisiezender aan haar portefeuille toe. Ook de digitale zender Vitaliteit zit in het pakket.
Peter Quaghebeur, directeur-generaal VMMa: “Vitaya past perfect in onze zenderportefeuille. Naast onze brede publiekszender vtm, hebben we al het meer mannelijke 2BE, JIM voor de jongeren en vtmKzoom voor de kinderen. Een zender die vooral gericht is op vrouwen is complementair in ons tv-aanbod. Daar komt bij dat Vitaya, net als onze vier huidige tv-zenders, een sterk merk is.
In het medialandschap van morgen zal het cruciaal zijn om sterke merken te hebben. We zijn ervan overtuigd dat we met de expertise die er is in onze groep Vitaya kunnen versterken en er een pareltje van kunnen maken.”
Siddy Jobe (Bank Degroof): “Roularta maakt de resultaten op 19 november na he slot van de beurs bekend. Het aandeel is duidelijk ondergewaardeerd, zodat ik nog steeds een koopadvies heb.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier