Publicis doet beter dan de concurrentie
Communicatiegroep Publicis publiceerde geen volledige kwartaalcijfers, maar gaf wel zijn kwartaalomzet vrij. Deze steeg met 1,3% tot 1,075 mld EUR. Op autonome basis was er een krimp van 4,4%, zo merkt SG Private Banking op.
Hiermee presteerde de groep beter dan gevreesd. De omzetgroei overtrof deze van concurrenten WPP, Interpublic en Omnicom. Publicis dankt de hogere groei aan zijn sterke positie in groeilanden én digitale media en snoepte daarnaast marktaandeel af van zijn concurrenten.
Het management verwacht dat de advertentiemarkt deze zomer zijn dieptepunt zal bereiken en zal herstellen vanaf de zomer van volgend jaar. De forse toename van de nettoschuld is te wijten aan de sterke seizoensmatige schommeling in de behoefte aan werkkapitaal.
Door de zwakke conjunctuur staat de omzet onder druk, maar het bedrijf let scherp op de kosten. SG Private Banking verwacht zwakke halfjaarcijfers, maar behoudt toch het koopadvies en het koersdoel van 25 EUR.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier