Margo Joris (KBC Securities): “Omzet Roularta in alle divisies beter dan verwacht”

Roularta Media Group realiseerde in het eerste kwartaal van 2011 een geconsolideerde omzet van 187,4 miljoen euro tegenover 175,5 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2010.

Dit betekent een stijging van de omzet met 6,8%. Deze groei situeert zich zowel in de divisie Printed Media als in de divisie Audiovisuele Media. Dit betekent een vierde kwartaal na mekaar met groeiende omzetcijfers.

Alhoewel het eerste kwartaal duidelijk een positieve trend aanduidt blijft Roularta Media Group voorzichtig positief in haar vooruitzichten. De publicitaire wereld erkent de sterkte van haar gediversifieerde media.

De multimediale aanpak waarbij pakketten worden aangeboden die print, audiovisueel en internet combineren wordt duidelijk als positief ervaren.

Op korte termijn blijft het inschatten van de markt moeilijk en het drama dat Japan heeft getroffen, heeft negatieve gevolgen voor de auto- en technobranche.

Reclamecampagnes worden uitgesteld omwille van een tekort aan materiaal en productonderdelen.

Margo Joris (KBC Securities): “De omzet van Roularta was in alle divisies beter dan verwacht. Ik blijf koper van het aandeel.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content